Jun 28, 2009

menda entah...



semalam tido jam dah 0330hrs kurang lebih. berblog hopping sepuas2 hatinya. giler balas dendam. ye lahhh, nanti balik chenderong balai dah tak buleh nak update2 blog lagi dah. huhu... dem tensen sehhh...

semalam berpoya2 meronda2 ipoh - macam rindu banget ngan ipoh (konon! cehhh...). lepak2 ngan pijah ngan m... pergi mana ajer pun - setakat gi gerbang malam ngan dataran ipoh ajer. itu ajer kot tempat2 yang happening kat sini. niat gi gerbang malam sebab nak beli beg belang2. minggu lepas tengok macam cantek je. tapi tak terbeli. semalam pergi tengok cam buruk lak pulak kalernya. warna terang2 giler. kalau aku beli, memang giler buang tebiat dah - sejak biler laa pulak gue tukar imej . hahaha... geli ah. kaler terang2 ni aku suka kaler merah ajer. giler suka punya. kalau buleh semua benda nak kaler merah. tapi si piyu kaler biru. dulu nak beli piyu kaler merah - tapi stok kena tunggu. tapi aku memang tak reti nak sabarlah pulak. takperlah... kaler si piyu ajer yang terkeluar dari tajuk. yang lain maintain nak kaler merah. (gue suke lelaki pakai baju t kaler merah... ahahaha... - tetiba lak keluar tajuk nih. tak per la... nak cakap jugak. lelaki pakai baju kaler merah ni nampak ganteng ajer. nampak menyerlah. macho. sangat... ) tapi, baju t aku kebanyakannya kaler hitam, selai dua kaler merah... (gue pakai hitam sebab gue underground... hahah!)

bila dalam proses nak jadi cikgu nie pun, aku rasa dress up aku tak macam cikgu ajer. kalau keluar - baju t lengan pendek, jeans ngan selipar jepun. pun dah rasa hebat sangat dah. cuma kadang2 nak pergi jauh2 dan rasa ada mood nak melawa (kunun) pakai kemeja ngan jeans ngan sandal. itu memang rasa hebat sangatlah tu... hahaha... tapi, sekarang setakat pergi balik teluk intan memang setakat baju t ajerlah. (gue memang bukan jenis yang suka melawa - lipstick, mascara, eye liner, eye shadow, pemerah pipi dan perkara2 yang sewaktu dengannya memang tak ada dalam kamus hidup gue. maintenance gue tak tinggi... ahahaha...;p) kadang2 malu bila pakcik makcik kat sana duk tegur 'cekgu nak g mana?' 'makan apa cekgu?' 'buat apa cekgu?'... giler besar rasa mandat aku time tu. tapi paling best bila murid2 panggil... 'cekgu...' - rasa nak mengajar sepanjang hayat ajer. hehehe...

dah lama tak ym. tadi pagi bukak my best friend tegur. esey. aku kawan n buleh jadi kamceng ngan dia masa ROTU. perghhh... kangen juga masa jadi ROTU. masa comot2 dulu. betul... giler comot ah... masa tu nak tido pun mana2 pun buleh, atas rumput, tepi padang, tepi longkang... semua jadik ajer. janji dapat tido je. tak tau macamana buleh ngam ngan esey. sebenarnya, aku tak pernah panggil esey as my best friend pun, tapi kawan2 lain semua cakap aku ngan esey kawan baik. kalau depa tak jumpa cari esey - depa tanya aku. gitu juga sebaliknya. sekarang pun antara kawan2 yang tak pernah lost contact ngan aku adalah mamat ni jugak. tapi dek kesibukan, nama nak call atau nak sms selalu tu tidak dapek la. cuma kadang2 ajerla. tapi, cukuplah kalau tahu kawan ketawa kawan menangis. bukan senang nak cari kawan yang cenggitu. kadang2 time ketawa ajer ramai. biler nanges sorang2 jugak ah. tapi ngan esey ALHAMDULILLAH... beliau ada di saat memerlukan.

ehhh... tanpa duduk diam jam pun dah 1206hrs dah. maknanya petang ni nak kena balik teluk intan dah. wahhh... tetiba rasa sedeh semacam lah pulak. aduyaiiii... pijah pun duk menggelupur tak nak balik kk. aku takderlah menggelupur. tapi sedeh sket2 ada ar. nanti kangen lagi sama ipoh... kangen sama m... ahahaha...

okaylah... nak chow dulu. siap2. angkut barang kat rumah jap. sapedek jap. pergi taman cempaka jap (nama je taman cempaka ye, tapi gue dah survey - sebatang pokok cempaka pun tak ada di sini oke...) sebelum tiba detik perpisahan. wahhhh... emo pulak dah.

okelah... sebelum melalut lebih2. aku chow dulu la...



2 comments:

Cikgu Ije said...

ko kenal ke pokok cempaka cmne? haha

Bungo Lale said...

ije...

kenal sangat beb. bukan takat pokok... daun, bunganya pun kukenal. inikan pula pokoknya...

ko kenal ke je ?