May 19, 2009

MEE UDANG MAK TEH


lama dah aku berangan nak makan mee udang neh. akan tetapi, baru je minggu lepas hajat itu tertunai. nasib baik abe yan nak jugak melayan aku yang bengong ni. hehe... 

lalu, pada pagi sabtu yang lepas. dengan dua buah kereta - termasuk si vivi aku tu, kami ke kuala sepetang. sepanjang perjalanan aku la makhluk yang paling teruja dengan kamera kat tangan duk snap gambar2 bangunan yang memang giler cantik. almaklumlah... jalan2 kali ini ada driver lain. hahaha...


mee udang banjir - RM12

aku tak makan mee, jadi aku amik kue tiaw. kue tiaw udang banjir. tengoklah betapa mewah dan meriahnya udang. itu ada banyak lagi tu yang duk kat bawah mee tu.

ada dua jenis udang. udang bela dengan udang laut. menurut abe yan, udang laut lagi best. jadi, kami semua pilihlah udang laut. harga dia pulak ikut saiz udang. aku - sebagai makhluk yang tamak mestilah amik yang paling mahal itu. hehehe...

apa2 pun, mee udang banjir mak teh memang best. next time, nak makan mee udang mak jah pulak. dua2 tempat ni memang pernah masuk tv. mak teh masuk rancangan warung kita dan mak jah pernah masuk majalah 3 (kalau aku tak silap)

"saya mesti pilih" (slogan aku untuk kedai mee udang banjir mak teh)




No comments: