Apr 6, 2009

HARI JADI



aku ada 2 tarikh hari lahir. 

ma kata, aku dilahirkan pada bulan 4. tapi, enche' polis tulis bulan 3. ma beritahu, arwah cik (atuk aku) yang kayuh basikal ke balai polis yang letaknya kurang lebih 5, 6km kot dari rumah cik - pergi buat surat beranak aku. 

bila balik, ma tengok - hari bulan sudah awal sebulan. tapi... takkan nak suruh cik pergi betulkan balik. sudahnya begitu sahajalah. dengan kawan-kawan aku mengaku aku lahir bulan 4 - berbintang aries. jadi pada bulan 3 - tiada seorang pun kawan-kawan yang akan ucap 'selamat hari jadi' kat aku.

tapi, kat sini... aku saja malas nak cerita. sudahnya - surprise birthday cake aku dapat bulan 3 hari itu. lepas tu baru aku mengaku. hehehe... agak-agaknya bulan ni boleh dapat kek yang sedap itu lagi tak ?

yang tak bestnya - masa belajar dulu... pada kedua-dua bulan tersebut aku akan kena. sebagai seorang x-cadet. sambutan hari jadi pada waktu itu agak mencabar jiwa. yang paling aku ingat - kat blok depa kejar aku dan simbah dengan air campuran - rendaman baju yang entah berapa tahun - air belacan - air sabun - air longkang ! yang kalau nak kembali kepada bau asal aku kena duduk berjam-jam dalam bilik mandi dan habiskan hampir separuh shower cream impulse yang kaler hijau itu.

kena bulan 3, bulan depan kena lagi. kena kat blok kediaman, kat markas PALAPES pun kena lagi. siksa jiwa aku tiap-tiap tahun macam tu. huhuhu...

tapi, bila sekarang... duk kenang-kenang - aku nak kembali ke waktu itu. waktu aku jadi remaja ceria-ceria cikgu rubina itu. masa belajar kenal kawan dan lawan...

*** seize the day - avenged sevenfold*** (lagu yang ada dalam kepala sekarang...)



5 comments:

A t i Q a h said...

So, kalau kite wish Happy birthday, valid lagi tak ni? Hihi.





Seize the Day? Sangat suka. Yay!

Bungo Lale said...

hahaha... bule ajer...

sua a7x jugak ke ? wah... buleh geng !!!

Sheeta dari Laputa said...

6 April...? Sama besday dgn kakak kite.

Tapi kalau Mac, nampaknya sama besday ngan adik kite.. Eheh. Apa2 pun happy besday! :)

Bungo Lale said...

marissa... ye ke ? nway... tq ye...

Yana Ismail said...

hu hu..happy belated birthday kak!