Feb 24, 2013

INSTAGRAM

Salam,

Sebenarnya, aku tak adalah lama mana berkecimpung dalam bidang instagram ini. Baru beberapa tahun. Maklumlah, dulu-dulu instagram hanya untuk aplikasi iphone sahaja. Tak mampu nak pakai iphone. Hanya kemudian, baru dapat buka akaun intsgram selepas adik lelaki aku memberikan aku iphone 3gs kepunyaannya. Maka itu adalah iphone pertama aku. Bila dapat, terus register akaun. Kemain seronok bukan kepalang. Tapi, masa tu mana tahu guna aplikasi selain dari filter instagram untuk edit gambar. Tapi, jenis manusia yang suka explore - lama-lama aku pun tahulah akan aplikasi yang bernama VSCO ini. Tapi masa ini dah bertukar ke 4s. Alhamdulillah, ada rezeki boleh beli.

Maka usunglah aku iphone 4s itu ke sana sini di sekolah buat mengambil gambar sekeliling, gambar murid-murid adalah yang paling seronok untuk diambil sebab mereka sangat suka diambil gambar. Bila dah ambil gambar tahu pulak dia hendak tengok.

Suatu hari, aku dan Fida bawa murid-murid mandi sungai. Ambillah gambar mandi sungai. Tapi, masa ini tak boleh instagram di sekolah sebab tak ada wifi lagi. Jadi hujung minggu bila keluar barulah boleh instagram. Maka bertalu-talulah aku pos gambar. Menggunakan filter VSCO pastinya. Tapi, sekarang buat yang bertanya - kat dalam ada internet ke, maka jawabnya adalah ya. Ada. Menggunakan School Net, kami pasang router, maka dapatlah kami berinternet hatta daripada kuarters guru sekalipun. Jadilah kan daripada tak ada langsung. Dapat juga tahu berita-berita keluarga di luar yang paling utamanya.

Hendak dijadikan cerita, suatu hari ada orang komen di gambar aku bahawa gambar tersebut terpilih untuk dipaparkan sebagai gambar pilihan yang menggunakan applikasi VSCO di laman web mereka. Aku punyalah teruja masa tu. Bukan main bangga rasanya. Minta maaflah kepada orang sekeliling kalau rasa annoying kat aku masa tu. Hahaha.

Nah... ini dia. Subjek aku masa ni gambar murid mandi sungai. Kalau nak tengok boleh buka link ini http://visualsupply.co/blog/vsco-cam-weekly-selects-37 

Bertuahnya aku sebab banyak subjek menarik di sekeliling aku. Selalunya, gambar-gambar yang aku post adalah gambar-gambar anak murid aku sendiri. Mereka adalah subjek aku yang paling berharga.



Okay. Nak iklan sikit, sesiapa yang ada instagram - kalau rasa nak follow boleh search @bungolale ya. Terima kasih kalian.


1 comment:

mj said...

tahniah... memang patut berbangga pun kan hehehe lepas baca entry ni trus install instag jugak. sebelum ni tak berminat pun... terima kasih.